søndag 25. januar 2009

Nynorsk refleksjon

Det gikk ikke så greit denne gangen heller, fikk 3/4 på nynorsk tentamen. Hvordan skal jeg leve med denne karakteren?, og det er nå det virkelig gjelder. Siden vår lærer er så snill, har vi fått en ny sjanse slik at vi kan forbedre karakteren vår. Og hvem vil avslå en slik gylden mulighet? Derfor har jeg valgt å skrive om nynorskoppgaven. Vi fikk også i oppgave om å skrive et refleksjonsnotat om selve oppgave vår:

"En del av oppgaven blir å skrive et refleksjonsnotat der du forklarer hva du synes er/var viktig å endre på, hva som er vanskelig, hva du må jobbe grundig med for å få en bedre tekst ut i fra de tilbakemeldingene du fikk(...)"

Og her er besvarelsen min:

For det første og kanskje det viktigste er vel å svare riktig på oppgaven, selvom jeg har svart på oppgaven ganske godt, har jeg også med noe helt urelevant. Dette må jeg endre på, ellers har jeg tenkt å rette opp skrivefeilene mine. På denne oppgaven glemte jeg helt å ha med falglige kunnskaper, og er ganske sikker på at det dro ned karakteren min ned, har da selvfølgelig tenkt å skrive med dette i den "nye" oppgaven.  Det som er vanskelig med nynorskoppgaven er å skrive uten feil. Er alltid en eller annen liten skrivefeil eller kommafeil. For å forbedre teksten utifra tilbakemeldingen jeg fikk, må jeg sette meg ned dypt i teksten, lage en plan for hvordan jeg kan svare på oppgaven slik at jeg kan oppnå en toppkarakter. 

Ingen kommentarer: